Afronding verhaal+reis (letterlijk):San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van PaTa - WaarBenJij.nu Afronding verhaal+reis (letterlijk):San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van PaTa - WaarBenJij.nu

Afronding verhaal+reis (letterlijk):San Francisco!

Door: Tamara en Paul

Blijf op de hoogte en volg PaTa

05 December 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Ha vrienden, familie en collega's!

Het moment van ons laatste reisverhaal is daar! Die schrijven we samen met wat weemoed, maar eigenlijk ook met erg veel uitgeruste frisse zin om naar Nederland terug te gaan! Hoewel we vantevoren dachten dat die frisse zin (qua land dan, niet qua familie/vrienden) misschien nog wel eens lastig zou worden.
Voor de duidelijkheid: we hebben twee geweldige maanden gehad die onze verwachtingen enorm hebben overtroffen, maar het meer overzichtelijke, vertrouwde Nederland waar alles goed geregeld is trekt toch ook wel weer behoorlijk!
En belangrijkste uiteraard: om jullie allemaal weer te zien!
Wij schrijven dit nu vanaf San Francisco airport. De afgelopen twee dagen in SF waren erg leuk! Wat een contrast met andere steden zoals Los Angeles! Hoewel LA leuk was voor een dag, waren we nog lang niet uitgekeken in SF! Het heeft een heel andere, gezelligere sfeer en een prachtig, wat Europees lijkend centrum.
Maandag hebben we per auto voornamelijk het deel vanaf de Golden Gate Bridge en noordelijk daarvan verkend. Een mooi kustgebied met -ze blijven terugkomen deze reis- veel zeehonden, een leuke vuurtoren en vooral ook veel adembenemende uitzichten op die (gek genoeg) rode brug en de stad.
Na een emotioneel afscheid van onze huurauto, die 2900 km uitstekende dienst heeft gedaan, hebben we met de benenwagen het centrum verkend.
Tussen onze aankomst in SF en ons vorige bericht zitten trouwens ook nog een paar dagen die zeker het vermelden waard zijn. Om te beginnen hadden we donderdag een stormachtige nacht met veel regen in Yosemite park. Ons mooi-weer-tentje kon daar niet al te goed mee overweg wat resulteerde in een doorweekte binnentent en helaas ook onze laatste nacht kamperen..
In de hoop op beter weer zijn we toen naar kustplaats Santa Cruz vertrokken en hebben daar een motel genomen om alle spullen te laten drogen. En zowaar werd de storm stukken minder en stopte het met  regenen en hebben we een prachtige dag aan de oceaan gehad!
En dat waren dus onze laatste belevenissen op een onbeschrijfelijk mooie reis!!
We hopen alles zo snel mogelijk met jullie allen te delen en vooral ook te horen wat jullie bezig heeft gehouden de afgelopen twee(!) maanden.
Al zijn we ook goed op de hoogte gehouden door al jullie reacties. Het was erg leuk die steeds te kunnen lezen!
Goed, we gaan de Amerikaanse grens maar eens passeren! Op naar de Nederlandse sneeuw!

Groetjes en liefs PaTa

• 05 December 2012 - 22:28

Joanne:

Goede reis!!

• 05 December 2012 - 23:19

Mam:

Ja, jullie laatste verslag he?Raar idee dat jullie deze foto,s gisteren gemaakt hebben en over enkele uren op Nederlandse bodem landen, wat zal het hier madurodam zijn na dat megagrote Amerika!
    Nou, tot morgen, klinkt gezellig dichtbij he?