Weekje witte stranden en nu de States! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van PaTa - WaarBenJij.nu Weekje witte stranden en nu de States! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van PaTa - WaarBenJij.nu

Weekje witte stranden en nu de States!

Door: Tamara (en Paul)

Blijf op de hoogte en volg PaTa

20 November 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hey lieve mensen!

Hier weer een berichtje van ons vanuit bruisend Los Angeles! Gister aangekomen na wederom een goede reis zonder vertragingen, turbulentie, snurkende/zwetende mensen of huilende kinderen dus we mogen zeker niet klagen! Helaas hebben we Cook Islands alweer achter ons gelaten, de week vloog voorbij! Het was een erg relaxte en fijne week, die we eigenlijk een beetje als chill "tussendoortje" hadden beschouwd, maar dat is te weinig eer voor dit eiland! Ontzettend mooi met witte stranden en blauwe oceaan (ga de teksten van Paul niet overtreffen..) en ook super warm, wat wel erg wennen was.'s Nachts ineens zonder dikke trui en warm dekbed slapen onder een ventilator, en het dan nog snikheet hebben! We zijn als Nederlanders weinig gewend.. Maar dat betekent ook lekker de hele dag in bikini/zwembroek rondlopen en zwemmen, zeker niet verkeerd. Dat hebben we de eerste dag dan ook vooral gedaan. Ook hebben we ons scootertje opgehaald, je kan niet zonder op dit eiland. Gelukkig slaagde Paul voor z'n rijtest dus mocht ik bij hem achterop lekker scheuren over de enige hoofdweg van het eiland. In een uur ben je het eiland rond, dus groot is het niet! We hebben dinsdag dan ook een rondje gereden en gechilled aan de verschillende stranden van het eiland. Je mag overal komen op het strand, dus je kan zelf een mooie plek uitzoeken. Al waren we bij het appartement ook al binnen 60 meter bij de oceaan, dus daar hebben we ook zeker gebruik van gemaakt! Het appartement was overigens ook super, simpel maar alles beschikbaar (incl. afkoelzwembad) en ontzettend aardige beheerders, een familie die het leuk vindt om van alles voor je te regelen en elke dag wel een praatje maakt. Mocht iemand nog eens naar Rarotonga willen, naast het eiland bevelen we ook dit appartement aan! Woensdagochtend zijn we met een safaritocht over het eiland gegaan. Achterin de jeep langs velden met bananen, ananas, kokosnoten, door het regenwoud en naar een hoge top voor een mooi uitzicht. Helaas wel toeristischer dan we dachten, met 5 jeeps achter elkaar aan rijden, maar wel veel van het eiland gezien en afgesloten met een lekkere vis bbq. Donderdag zijn we erg vroeg opgestaan voor de Cross Island Walk, een wandeling van de ene kant van het eiland naar de andere kant. Echt wandelen kon je het alleen niet noemen, het eerste stuk was de berg opklimmen en het tweede stuk was de berg afdalen. Maar wel super gaaf! Op het hoogste puntje van het eiland gestaan met prachtig uitzicht en dwars door het regenwoud gelopen. Het was wel echt afzien, naast het zweten door de temperatuur en de muggen die je aanvallen was de route soms ook best steil en glad en een beetje eng. Maar wel een kick als je na 4,5 uur aan de andere kant van het eiland staat, dus zeker geen spijt van! De andere dagen hebben we nog gesnorkeld, rondgetoured, in het stadje rondgekeken en vooral veel gechilled. En nu dus in Los Angeles, wat een wereld van verschil! Het is echt ontzettend druk en groot hier, dus toen we onze huurauto hadden opgehaald (dikke bak!) werden onze zenuwen gelijk op de proef gesteld op de Amerikaanse wegen. Maar na 2 dagen zijn we daar nu gelukkig aardig aan gewend! Al zagen we gisteren wel een ongeluk voor onze neus gebeuren, alles goed afgelopen gelukkig, maar ze rijden hier soms echt onverantwoord. We hebben al veel gezien en gedaan: over de "walk of fame" gelopen, door Hollywood Hills en Beverly Hills gereden (geen sterren gespot helaas, wel veel dikke huizen en hekken van dichtbij gezien en natuurlijk de echte Hollywood letters!) en door Rodeo Drive (hele dure winkels waar veel sterren winkelen) naar Santa Monica gereden, een bekend strand aan de kust. En hoe kan je de dag beter afsluiten dan door de nieuwe James Bond film te kijken in Hollywood in een supergrote bioscoop met relaxte stoelen en een dikke bak popcorn! Morgen gaan we nog verder rondkijken en onze kampeerspullen ophalen, spannend hoe dat gaat bevallen maar we hebben er zin in! Hopelijk gaat alles in Nederland nog goed en is het weer een beetje lekker (al sneeuw gehad?). Bijgaand ook nog wat foto's, de kwaliteit is niet altijd even goed maar geeft wel weer een kleine impressie! De groetjes daar!

• 20 November 2012 - 10:10

Jorn:

Mooi verhaal weer! Klinkt allemaal jaloersmakend goed. Veel plezier nog! Dikke smakkerd, Jorn

• 20 November 2012 - 13:02

Dieke:

Wow, wat is het toch leuk om vanuit het koude Nederland jullie reisverslagen te lezen. En de foto's spreken ook voor zichzelf. Wat fantastisch zeg. Heel veel plezier in Amerika!

Groeten,

Dieke

• 20 November 2012 - 19:20

Trudy:

Ha Pata!
    Wat een verhalen! Denken jullie dat je nog kunt wennen in Nederland?
    Ik denk dat het volgende maand lijkt alsof je gedroomd hebt. Gelukkig hebben jullie dan de foto's nog!
    Veel plezier nog en bedankt voor alle mooie verhalen tot nu toe.

Mams:

Weer fantastisch jullie mooie verhalen te lezen!Wat een cultuurschokken maken jullie mee, grote tegenstellingen in tijd,afstand,temperatuur, en cultuur!Maar wat een belevenis om mee te maken!!

• 21 November 2012 - 12:43

Joanne:

Wat een ontzettend gave verhalen zeg! Geniet ervan (maar dat komt volgens mij wel goed) Veel plezier met kamperen!!!

• 21 November 2012 - 17:55

Geerte:

Heerlijk om jullie reisverslagen te lezen, dan waan ik me ook even op zo'n prachtig wit strand ipv in dit koude kikkerlandje. Geniet!!! en heel veel liefs uit Leeuwarden

• 25 November 2012 - 18:03

Jaap & Carin:

Hee Paul & Tamara,
    wat een droomfoto's en verhalen, wat een heerlijke reis!
    Geweldig om te zien en te lezen. Lijkt ons heel bijzonder allemaal.
    Wij hebben vandaag lekker uitgewaaid in een Nederlandse herfststorm, inclusief haren door de war (van Carin dan haha). Ook lang niet gek, maar als je dan jullie verhalen zo leest...
    Veel plezier in de USA!

Liefs en genieten nog even!

C&J

• 28 November 2012 - 22:36

Janke En BJ:

Hey Paul en Tamara,

Wow, wat een mooie verhalen en super gave foto's. We zijn nu al benieuwd naar
    de rest van de foto's (en verhalen natuurlijk).
    Heel leuk om jullie uitgebreide verhalen te lezen af en toe.
    Zo te zien is het goed gelukt om de boeilijn van je af te gooien :-)
    Geniet er heel veel van nog daar !!!!